Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

5. 7. 2017

Na kukačku #6

Při zkouškovém si říkám jednu větu docela často. Ještě jeden díl. Ještě jeden díl, "a začnu se učit," "a přečtu si další téma," "a přepíšu si to ručně," a tak dále, a tak dále. Tyhle sliby mi většinou ale nevydrží - obzvlášť pokud mojí pozornost upoutá nějaký zajímavý seriál! A protože tu dlouho žádný seriálový článek nebyl, sepsala jsem několik seriálů a pořadů, které jsem aktuálně shlédla nebo sleduji. Pokud vás to zajímá, čtěte dál!


Jako první chci zmínit seriál, který už se na blogu objevil. Jelikož je to ale jeden z mých nejoblíbenějších a vyšla mu před nedávnem nová série, zdálo se mi vhodné ho zase zmínit! Tím seriálem je Orange is the New Black! Momentálně tedy s 5. sérií, která se točí *SPOILER* okolo vzbouření vězeňkyň v závislosti na události ze 4. série (tady už se spoileru nedočkáte, he he). Celá série je chaos, přísahám. Od začátku do konce je to jeden velký chaos a bordel, ale musím říct, že rozhodně stála za to a moc mě bavila. Zároveň podle mě tenhle seriál poukazuje na problémy vězeňského systému, které určitě nejsou aktuální pouze v Americe. Dál už bych jen dodala BLACK LIFES MATTER a pokud o seriálu chcete vědět víc, přečtěte si předešlý článek o tomhle seriálu tady
Ještě bych ráda zmínila dva další seriály, včetně jednoho z dřívějška, které se v letošním roce dočkaly svého finále - a tím pádem i svého úplného konce. Těmi seriály jsou Reign a Pretty Little Liars. Co se týče Reign, finále bylo smutné, ale jelikož se jedná o historicky podložený seriál o skutečné osobě (jen trochu poupravený, aby lidi u obrazovek bavil) Marii Stuartové, královně Skotska, ti, co znají historii (nebo umějí dobře používat Google) vědí, že v jejím případě ani dobře skončit nemohl. Celý seriál má 4 série vyprávějící právě její příběh, začínající ve Francii a končící jejím popravením (nemůžete brát jako spoiler, pokud se učíte dějepis).
Ohledně PLL mám stále dost skeptické pocity. Ti z vás, kteří seriál stejně jako já sledují minimálně 5 a maximálně 7 let mi dají za pravdu, že na finále jsme čekali ale sakra dlouhou dobu. Část z vás pak usoudí, že seriál měl skončit někdy u 4-5. série po odhalení -A. A další z vás se mnou budou zarytě nesouhlasit, když prohlásím, že toto finále bylo jedno z nejhorších, co jsem kdy viděla. No, a pak jste tu vy, milý drazí, kteří buď netušíte vůbec o čem mluvím nebo jste v seriálu takovou chvíli, že kdybych prozradila jediné jméno, zkazila bych vám celý požitek ze seriálu. Ne ne, nechám vás, aby vás Marlene (tvůrkyně PLL) naštvala hezky sama. Pro ty, kteří by chtěli vědět něco víc o tomto seriálu, přikládám odkaz na další článek.
Další, prakticky nový seriál, je Dimension 404. Seriál vyšel v letošním dubnu a má zatím jen 6 dílů, rozhodně ale stojí za to! Podstatou tohoto seriálu, které je charakteristický tím, že jednotlivé díly nenavazují na sebe, je jejich společné téma. Tímto tématem je zkoumání hrůz a zázraků dnešní digitální technologie. Takovým malým tahákem k tomuto seriálu je určitě Lea Michele, nicméně ta se objeví pouze v jediném díle - a to hned v prvním. Další lákadlo by mohla být mladá hvězda Sarah Hyland, která se rovněž ukáže v jedné z epizod.
Od historie, fikce a dramat jsem se rozhodla odpočinout si u seriálu Selfie. Někteří z vás ho možná znají, jedná se o ukončený seriál o dívce žijící sociálními sítěmi, zajímající se čistě o svůj vzhled, followery a přesnost údajů na twitteru nebo instagramu. To kontrastuje s osobností jejího šéfa, který sotva zvládá Facebook. Možná se pletu, ale zápletka tohoto seriálu mi tak nějak vzdáleně připomíná klasiku, jež známe z Pygmalionu, My Fair Lady nebo z Pretty Woman. Oddechovka, u které nemusíte výrazně přemýšlet a i se zasmějete - můj tip na ty letní dny, které letně nevypadají. 
Poslední seriál, který bych ráda zmínila, je Orphan Black, který je i pro mě zatím stále novinkou. O tomto seriálu jsem slyšela hodně po sociálních sítích a na doporučení jsem si jej stáhla už někdy před půl rokem, ale má předešlá technika odmítala spolupracovat na tom, abych se mohla podívat byť jen na jeden celý díl. Nová technika mi to dovoluje, podívala jsem se na první díl a líbilo se mi to, proto se na tento seriál chystám dopodívat do budoucna. Základní zápletkou je událost, kdy se Sarah - hlavní hrdinka (alespoň doufám) stane svědkyní sebevraždy ženy, která je jí hodně podobná a proto se rozhodne ukrást její identitu. Záhy ale zjistí, v čem jejich podobnost vlastně vězí - obě dvě jsou klony. Z některých zdrojů jsem se dozvěděla, že ona herečka ztvárňující roli Sarah zde alternuje ještě další 3 role - takže jsem určitě zvědavá na herecké výkony! Seriálu nedávno začala 5. řada.

No, to je pro dnešek a dnešní doporučení všechno! Chcete-li se vyjádřit k výběru, reagovat na některá z finálí zmíněných ve článku nebo doporučit nějaký další seriál, napište do komentářů! 


Žádné komentáře:

Okomentovat