Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

9. 5. 2017

Přečteno! Dobří sousedé

Už dlouho se mi nestalo, že bych knihu četla na jeden zátah nebo že by mě cokoli okolo rušilo. To prolomila kniha Dobří sousedé. Sousedské vztahy jsou něco, co většina z nás zná z každodenního života. Ale znáte skutečně všechny lidi, kteří bydlí ve vaší ulici? Pokud vás můj názor na tuhle knihu zajímá, čtěte dál.
Sarah je spisovatelka dětských knih. Žije v poklidné ulici se svým manželem Johnnym, dermatologem. Ten ale často jezdí pracovně mimo město. Svůj dům i ulici měla Sarah velmi ráda, stejně tak milovala i Johnnyho. Stačil jeden večer a vše se začalo měnit a Sarah měla pocit, že celý její život, jak si ho pamatovala, byl jedna velká lež. Kdo zapálil ten dům? Kde byl Johnny? A co se tu tu sakra děje?

Po Dívce ve vlaku jsem si na thrillery udělala svůj názor a byla jsem dost skeptická. Podobně jsem na tom i se severským krimi, které si nechci moc připouštět k tělo. Tahle kniha to ale vytrhla. Velmi čtivě napsaný zajímavý děj, který mne opravdu vtáhl. Žádné dlouhé rozmazávání, přecijen má kniha jen 242 stran. I tak je ale v pevné vazbě, což se mi líbí, navíc je z takového příjemného materiálu. Skvěle napsané dialogy, přirozené a uvěřitelné postavy. Nejvíc mě učarovala věta:
"Ženy jsou jako čajový sáček - co v nich je nezjistíš, dokud ji neponoříš do vroucí vody." - Eris

Anotace slibuje trochu více, než kniha samotná nabízí. Pro někoho může být dokonce až předvídatelná, především pak těm, pro které je tenhle žánr jejich hlavním, nejoblíbenějším. Knihu bych si ale sama podle obálky nejspíš nevybrala. 

Pokud máte tento žánr rádi a zároveň nesoudíte i jednodušší zápletky, než je například Carter, tuhle knihu vám vřele doporučuji. Stejně tak i nováčkům, jako jsem já, kteří si potřebují spravit chuť po knihách, jako je Dívka ve vlaku nebo Do vody.

Pokud ale máte radši propracované zápletky, plné nečekaných (opravdu nečekaných) zvratů nebo si v tomhle žánru moc nelahodíte, raději ruce pryč.

Knize dávám 8/10! Určitě si díky téhle knize brzy přečtu něco dalšího v tomto žánru! Za knihu děkuju Knihám Dobrovský.

2 komentáře:

  1. Povedená recenze :) Já původněmířila do knihovny pro Manželé odvedle ale nějak jsem si je spletla s touto knihou a přinesla si domů ji :) Snad je to dobrá volba :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky jsem si původně myslela, že jde o tuhle knížku, ale i když jsem byla překvapená, tak příjemně - i tahle je super a doufám, že se ti bude líbit :) děkuju za pochválení recenze :)

      Vymazat