Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

7. 4. 2017

Na kukačku #5 Netflix edice

Seriálů není nikdy dost - a ano, jsem hroznej lajdák vejšky a ano, jsem ráda, že už nejsou na VŠ úkoly nebo písemky - a tak jsem se rozhodla přinést vám další úlovky pro vaše oči a tentokrát speciálně z Netflixu! Takže pokud vás minulý článek o seriálech nenadchnul, možná se najdete v tom dnešním!

Santa Clarita Diet
Zkráceně o tom, jak se z Drew Berrymore nějak záhadně stala zombie. Ovšem nečekejte nic ve stylu Walking Dead, to rozhodně ne. Nenáročný komediální seriál, s místy až primitivním humorem si vás získá, pokud nehledáte nic, u čeho byste museli nějak extra přemýšlet. Má spoustu sympatických i několik těch méně příjemných postav a v 10 dílech je spousta krve, záhad a dá se říct, že i smíchu. Mě osobně seriál neurazil, nicméně že bych ležela smíchy na zemi se říct nedá.

The OA
Tohle je tak trochu moje srdcovka. Vypráví příběh Prairie, která jako malá přišla o zrak a jak k němu po návratu bůh ví odkud znovu přišla. Prarie totiž jednoho dne zmizela a po 7 letech se objevila a její slepota byla ta tam! Kam zmizela a co se jí stalo, to se dozvídáme z jejího vyprávění v 8 dílech seriálu. Dramatický příběh s prvky sci-fi, kterých není málo, a s nádechem životní filozofie a víry, příběh života a smrti, nedůvěra v nadpřirozenost a v cizí vyprávění, to vše je The OA. Tady už se trochu přemýšlet musí, nicméně nebudete litovat! A finální soundtrack je naprosto dokonalej - všechno je takové spirituální!
13 Reasons Why
I'm in love. Další srdcovka v tomhle článku. Seriál, okolo kterého je hodně velký hype, především kvůli tomu, že jej produkuje Selena Gomez. Je to žhavá novinka, první série tomuhle seriálu totiž vyšla poslední den minulého měsíce a ačkoliv má 13 dílů po hodině každý, zhltla jsem ho prakticky během jednoho dne! Hannah Baker se rozhodla ukončit svůj život. Proč? To se rozhodla zachytit do vyprávění na 13 kazetách, z nichž každá nese jeden důvod a jedno jméno. Protože někdy se možná střední škola zdá jako vopruz, i tak bychom ale měli dávat pozor, kdy už jsou některé vtípky urážlivé a některé doteky už nejsou tak nevinné, jak by se mohlo zdát. Věřte mi, že tenhle seriál si zvráceným způsobem zamilujete. Je reálný, postavy otravné i k pomilování a z některých scén vás zamrazí a může vás i chytnout u srdce(nebo žaludku)! A soundtrack? Pardon, ale *I'm in love*!

Captive
Malá odbočka od ostatních seriálů v tomhle článku je právě Captive. Jedná se totiž o dokumentární seriál o historicky nejsložitějších, nejriskantnějších vyjednávání o rukojmí, jako jsou únosy, války a vězeňské nepokoje po celém světě. Zajímavý snímek podložený jak skutečnými záběry, rekonstrukcí pro natáčení, tak i výpovědí dosud žijících účastníků - ať už aktérů, či obětí. V 8 dílech se podíváme do Brazílie, Somálska, USA i Jemenu, nebo do míst, jako je Palestina či Irák. Co víc k tomu říct, než snad jen to, že po shlédnutí dokumentu není lehké spaní a lze se z něj i leccos naučit.

Jessica Jones
Můj první a nejspíš i poslední seriál z dílny Marvel je právě Jessica Jones. Možná je to tím, že je to žena a nebo tím, že ji ztvárnila Krysten Ritter, kterou mám ráda už ze seriálu Don't trust the B--- in Apartment 23 a nebo Barty Skrkem Jr., každopádně mě vážně chytl. Jessica se rozhodla, že místo superhrdinkou s ohromnou silou, bude raději soukromým detektivem. Dohání jí ale přízrak její minulosti. Jak se s ním popere, to se dozvíte ve 13 dílech. Na to, že normálně superhrdiny vynechávám ze svého "to-watch listu", tady můžu říct, že jsem se při výběru ke sledování skutečně nesekla.


Máte i vy nějaká zajímavá doporučení na seriál od Netflixu? A jak se vám líbí ty zmíněné? Dejte vědět do komentářů!

7 komentářů:

  1. Já znám jen 13 Reasons Why, ale nejdříve chci zkusit knížku a poté až seriál :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knížka se od seriálu hodně liší, ale je to určitě dobrý nápad - rozhodně ti obojí dá nový pohled na svět, alespoň podle mě :)

      Vymazat
  2. 13 Reasons Why jsem četla, tak jdu hned na seriál :D

    www.ftcfblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Seriál se od knihy dost liší, nicméně je to nový a zajímavý pohled na problematiku, která tu i po tolika letech od vydání knížky stále je a osobně mi to dalo obraznou ránu do obličeje a koukám teď na život na střední zase trochu jinak :)

      Vymazat
  3. Na Netflix jsem se poprvé přihlásila včera. Zatím se koukám jen na seriály, které znám nazpaměť kvůli tomu abych rozuměla. Přece jen moje angličtina je mé velmi slabé místo. Ale snad se časem dopracuji k nějakým seriálům, které doporučuješ! :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě na něco z toho mrkni, já osobně seriály i filmy stahuji a dnes sou k dostání už docela snadno ke všemu české titulky :) každopádně doufám, že se alespoň na 2-3 z doporučených podíváš :)

      Vymazat
  4. Mně se Santa Clarita Diet ze začátku hodně líbila, ale ke konci mi to už tak fajn nepřišlo :/ The OA mám na seznamu, a teprve se k němu musím dosat xD 13RW miluju! Někdy si musím přečíst i knihu! O Captive slyším poprvé :o A Jessicu mám ráda, hlavně miluju herce Davida Tennanta ♥

    OdpovědětVymazat