Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

15. 7. 2016

Přečteno! Nejtemnější část lesa

Myslíte si, že i když žijeme ve skutečném světě a o vílách, elfech a jiných stvořeních čteme pouze v knihách, že do našeho světa nepatří? Že "hloupá" zaříkávadla nic nezpůsobí a slouží jen k vystrašení dětí? Kniha Nejtemnější část lesa vám ukáže, že tomu tak není. Jestli vás to zajímá, čtěte dál!

Ve městě Fairford, které leží přímo na kraji kouzelného lesa, žijí dva sourozenci jménem Hazel a Ben. Spíše než s kouzelnými bytostmi, se lidé setkávají s lumpárnami, které víly, skřítci a ostatní obyvatelé lesa tropí. I přes vědomí, že zde není tak úplně bezpečno, sem ale jezdí další a další lidé. Proč? Protože na mýtince u lesa leží skleněná rakev a v ní leží už několik desítek let rohatý chlapec a nikdo ani nic nedokáže rakev rozbít a chlapce probudit.

Tohle byla moje první knížka od Holly Black a doufám, že ne poslední. Líbilo se mi nenásilné zapojení LGBT tématu, které se v současné době do literatury dostává čím dál tím snáze. Kniha nám nabízí i střípky událostí z minulosti v podobě flashbacků. Holly krásně a nenásilně propojila skutečný svět s tím fantasy, aniž by použila klišé zápletku.

Většina postav nebyla úplně dokonale popsaná. Dále mi pak vadily časté překlepy v textu a stejně tak i chyby v rámci děje. Když se totiž ve chvíli, kdy jsou "na scéně" jen dva lidé z ničeho nic objeví někdo jiný a vy zjistíte, že jen ten, co tuto knihu překládal, prohodil jména, nebo se z mužské osoby stane ženská a naopak, je to docela otravné.

Knihu určitě doporučuji všem, kdo mají rádi YA fantasy. Dokonce i těm, kteří si hoví v jednoduchých zápletkách, krátkých kapitolách a nenáročném jazyce.

Pokud ale máte radši něco složitějšího, třeba jako Hra o trůny nebo knihy od Pratchetta, tohle by pro vás mohlo být trochu nůďo.
Mé hodnocení knihy je tedy 8/10 a to především kvůli vadám v textu. Kniha sama o sobě je ale skvělá. Za knihu k recenzi bych ráda poděkovala nakladatelství Omega.

4 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze :) Knihu jsem četla :) Nebylo to špatné, ale ani zázrak :) Podle té lákavé anotace a úžasné anglické obálky jsem čekala trochu víc :) Navíc Holly Black umí psát líp, její Magisterium je úžasné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od Holly Black jsem ještě nic nečetla, ale upřímně mě knížka fakt chytla :) né, že by tam byla bůh ví jaká bitva nebo love story, ale to mi právě vůbec nevadí, právě naopak, konečně nenucený děj a nic přehnaného - spíš o to víc uvěřitelné :)

      Vymazat
  2. Super recenze, knížku jsem nečetla a ani jsem o ni neslyšela, ale podle tvého hodnocení vypadá dobře :)

    BLOND SITE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se na knížku mrkni, až budeš mít čas :) a děkuji :)

      Vymazat