Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

28. 1. 2016

Přečteno! Famfrpál v průběhu věků

Má Potter kolekce se rozrostla o další kousek! Ačkoliv jsem na sporty levá a stejně jako Hermiona bych famfrpál obdivovala spíš z dálky, do mé knihovničky přibyla jedna z učebnic, které nesmí chybět ve výbavě Bradavického studenta. A jak se mi samotná knížka, jako zarytému potterheadovi, líbila? Pokud vás to zajímá, čtěte dál!

Famfrpál je kouzelnický sport, který se nejen hraje, ale také vyučuje na škole čar a kouzel v Bradavicích. Proto vás asi nepřekvapí, že takový sport má také svojí učebnici, která je součástí setu Bradavické knihovny. Je rozdělena do 10 kapitol, ve kterém se kromě historie podíváme i na pravidla, košťata ke hře a podobně.
V roce 2017 vyšlo k oslavení 20. výročí prvního dílu Harryho Pottera 3., rozšířené, vydání všech Bradavických učebnic, včetně této, které má kromě nového přebalu i nové ilustrace uvnitř. Počet stránek tím tedy nabyl na 140!

Osobně se mi nejvíce líbila kapitola o protimudlovských opatřeních - konečně mi došlo, proč jsem nikdy neviděla ani jeden zápas! Dále se mi líbila kapitola o Famfrpálu napříč světem, kde bylo popsáno, jak se famfrpál hraje na různých kontinentech (mistrovství apod.), jména slavných týmů a trocha historie, je to nejspíš trochu spojené s mojí touhou cestovat a poznávat různé světové kultury.

Jelikož ale nejsem moc fanda sportů obecně, bylo to jako se ptát přítele, jestli by mi vysvětlil zakázané uvolnění. Stejně tak nejsem ani nadšenec do učení, proto mi ten učebnicový formát trochu kazil požitek z knížky.

Knížku ovšem rozhodně musím doporučit všem Potterheadům a jakkoliv velkým fanouškům tohoto kouzelnického světa, především pak určitě chlapcům, jelikož oni mají větší sklony k tomu, si pak chtít takový famfrpál zahrát i osobně!

Téhle malé knížečce dávám 8/10. Za knížku mockrát děkuji webovému portálu Megaknihy, které mi poskytlo krásné druhé vydání (zelené). 

2 komentáře:

  1. Knížka vypadá opravdu dobře, :3 :D taky si jí chci někdy přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to taková roztomilá knížečka :) musim říct, že nejoblíbenější učebnice po jedné anglické, co jsem kdy četla :D

      Vymazat