Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

2. 12. 2015

Přečteno! Prvních 100

Výsledek obrázku pro prvních 100Pokud jako já máte rádi seriály, možná jste slyšeli o jednom jménem The 100. Co jste ale možná (jako já kdysi) netušili, je fakt, že tento seriál je postaven na knihách od Kass Morgan! Pokud se o knize Prvních 100 chcete dozvědět něco víc, tak čtěte dál!
Díky jaderné radiaci se lidstvo muselo ze Země přesunout do vesmíru, kde na vesmírné lodi jménem Archa žije už několik desítek let. Většina z nich, pokud vůbec někdo, neví, jak to na Zemi vůbec vypadalo. Ale Archa není nesmrtelná a zásoby se začali tenčit - lidé nepočítali s tím, že bude nutné ve vesmíru zůstat tak dlouho. Kvůli těmto podmínkám se na Arše velmi zpřísnily zákony a to natolik, že do vězení se teď může kdokoliv dostat a to prakticky za cokoliv. Sto těchto odsouzenců, přesněji odsouzených teenagerů a dětí, se kancléř rozhodne vyslat na Zemi, aby zjistili, zda je znovu obyvatelná. Co se ale stane tam? Co na ně čeká a jak to všechno zvládnou? A co bude mezitím s Archou?

Stejně jako seriál, i knihu jsem si rychle zamilovala. Děj se zabývá především mezilidskými vztahy. Máme možnost sledovat jak to, co se děje na Zemi, tak i situaci ve vesmíru na Arše. Spousta věcí je čtenáři stále skryta a pomalu se odhaluje, což mám velmi ráda. Máme zde i retrospektivu, která osvětluje minulost některých postav, což je podle mě velmi důležitý prvek.

Jako seriálový fanoušek jsem měla problém s vědomím, že některé mé oblíbené postavy ze seriálu se v knize neobjevují. S tím se ale dalo počítat a tak mi to nevadilo tolik. Spád děje není příliš rychlý, pokud čekáte velké akce, jako nabízí seriál, nemějte velká očekávání.

Tuhle knížku doporučuji přečíst všem fanouškům seriálu. I když je kniha o tolik jiná, podle mě si ji užijete. Zároveň si myslím, že se bude líbit těm, kdo mají rádi nenásilné sci-fi, postkapitalistické příběhy a dystopie o mladých lidech.

Ovšem pokud máte rádi vesmírné přestřelky a jste závislí na bojích s domorodci a velké záhady nebo si vůbec nelibujete v tom, nípat se v mezilidských vztazích nebo vás nebere sci-fi, téhle knize se spíš vyhněte.

A mé hodnocení je 9/10. Příběh mám vážně moc ráda, nevadí mi, že spád není tak rychlý, jako v seriálu, já si tuhle knihu moc užila.

7 komentářů:

  1. Vypadá to fakt lákavě :) I když moc nemusím knížky podle filmů nebo seriálů, tenhle děj se mi líbil a asi nad tím zapřemýšlím :).
    Jo a - ♥♥♥ :)).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt skvělá, určitě si jí přečti :) a ten seriál musíš zkouknout taky, jen tě opravím - tady je seriál "based on" :) ne naopak :) <3

      Vymazat
  2. Stále zvažuji přečíst, nepřečíst :D ale poslední dobou to vypadá spíš na přečíst!! :3 :) jinak dávám odběr :) máš moc pěkný blog ♥
    PS: budu ráda když se podíváš na můj blog a nějak ho ohodnotíš :D děkujůů :) Velice dobrý pocit nebýt jediná, kdo stále čeká na dopis z Bradavic... :D prostě sova zabloudila no :/
    :D
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si jí přečti a taky se podívej na seriál, ke konci ledna už nám přinesou KONEČNĚ další sérii :)) <3

      Na tvůj blog jsem koukla a líbí se mi hlavně ten název a ta věc s vločkama! :D :) jinak tvůj blog neurazí, je takový lehoučký a nepřeplácaný :) hlavně je o knížkách a ty mám mnohem radši než fashion blogy :)

      Vymazat
    2. A taky mooc děkuju za odběr!!! <3

      Vymazat
  3. Seriál jsem zkoukla celý. Hodně se mi líbil, tak doufám, že se dostanu i ke knize. Jinak super recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Seriál je úžasnej a už se těším na novou sérii v lednu :) a děkuju za chvílu Šári! :)

      Vymazat