Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

5. 12. 2015

Přečteno! Papírová města

Výsledek obrázku pro papírová města
A jsme tu opět s další Greenovkou, tentokrát to jsou Papírová města. Green si pro nás přichystal další YA román a tak jste asi zvědaví, jestli pak je tahle kniha lepší, než kniha v minulé recenzi, kterou bylo Hledání Aljašky? To se dozvíte v dnešní recenzi. Tak čtěte dál

Jedná se o příběh Quentina, který je od malička zamilovaný do své sousedky Margo. Ta ale jednou zmizí a Quentin má výraznou potřebu najít místo, kde se skrývá. Vydá se na pátrání, hledání vodítek, záchrannou misi, do které zatáhne i své kamarády Bena a Radara. Postupně si spojí všechny špendlíky na mapě, ale dovede ho to k Margo? A co když třeba nechce být nalezena?

Musím říct, že po Aljašce už mě asi úplně zklamat nedokáže vůbec nic. Nicméně děj nebyl nějak nucený, z hodně filmů a knih jsem si zvykla na to, že lidi všechno vědí hned, nikdo neváhá a okamžitě vědí, co dělat. Quentin byl ale dost často ztracená a tak mi to přišlo víc autentické. Líbil se mi smysl pro humor hlavních postav.

Co se mi ale nelíbilo, bylo zakončení knížky. Nejspíš jsem to prostě jen nepochopila, ale mě spíš přišlo, že mi někdo vytrhl z mé kopie knihy stránku nebo dvě.. Už jsem se naučila to, že Green a Happy end je nereálná kombinace, ale stejně mě to zaskočilo. Ti z vás, co viděli pouze film teď nechápou, o čem mluvím, protože tam se rozhodli pro uzavřený konec.

Logicky nejde jinak, než doporučit tuhle knihu těm, kdo si užívají Greenův styl psaní a jeho ostatní knihy. Taky se jedná o YA román, cílený podle mého názoru na dívky, takže pokud si užíváte tyhle oddychovky, tak směle do toho! Stejně tak ti, co viděli film by mohli mít chuť si i přečíst, jak to Green napsal původně.

Jako klasicky ale pozor. Pokud si stojíte za tím, že kniha musí být stejná, jako byl film, nemusíte se dočkat všeho, na co čekáte. Zároveň si myslím, že ani většinu kluků tahle kniha nenadchne.

Tuhle Greenovku tedy po rozmyšlení hodnotím 6/10. Stále to nebyla pecka, jako Hvězdy, ale rozhodně to nebylo tak špatný, jako Aljaška!


2 komentáře:

  1. Ty konce.. :D když dočtu knihu chci něco víc a vymýšlím jak to mohlo být dál.. Film zabije všechny pokusy mojí fantasie něco vymyslet takže tady i u Marťana jsem pro knihu :)
    Velice dobrý pocit nebýt jediná, kdo stále čeká na dopis z Bradavic... :D prostě sova zabloudila no :/
    :D
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knížka je skvělá, mě fakt nadchla :) U filmu to nebylo TAK špatné, ale nebylo to dokonalé, jak bych po TFIOS od Greena čekala :)

      Vymazat