Vybraný příspěvek

HUMBOOK FEST 2019!

24. 11. 2015

Přečteno! Labyrint: Útěk

Výsledek obrázku pro labyrint útěk knihaPřišel za mnou kamarád, že tuhle knížku si musím přečíst a že mi ji na týden půjčí. Nechtělo se mi věřit, že to za tak krátkou dobu stihnu, protože já tak rychle nečtu. Rychlost je někdy docela zásadní, o tom by mohl vyprávět i Thomas z téhle knihy. Jestli vás zajímá můj názor na knihu Labyrint: Únik, čtěte dál!
Mladý Thomas se probere v kleci s nulovou pamětí na cokoliv z jeho minulosti. Po příjezdu na Plac mezi další chlapce zjišťuje, že není sám. Společně pak hledají cestu z Placu skrze bludiště, jež jej obklopuje. To ale každou noc mění svůj tvar a ukrývá podivná stvoření zvané Rmuti. Mají chlapci šanci dostat se ven, a kdo je vůbec dostal do téhle situace? A kdo je sakra ta dívka, která jen spí?

Moc mě bavily plot twisty a obecně děj knihy. Děj je psaný z pohledu třetí osoby, má rychlý spád a objevují se v něm i chvíle napětí, nebo kdy jsem se i bála. Autor skvěle vykreslil netvory a místa, takže pokud máte představivost jako já, snadno se pak dokážete vtělit do Thomasovi kůže. Celkově mě tahle série moc bavila.

Co jsem si ale neužila, byly některé postavy, které jsem prostě od začátku nesnášela. Například Teresa. Za mě nejvíc nenáviděná postava téhle série! Co jsem si dál, neužila byla filmová adaptace téhle knihy. Za mě jednoznačné ne.

Tuhle knihu (a celou sérii) doporučuji těm, kteří si užívají dystopie a dystopické světy, ve kterých figurují především děti a teenageři. Stejně tak pokud nejste feministky a nevadí vám, že hlavní postavou je chlapec, směle do toho!

Ovšem těm, kteří čekají nějaké velké lovestory bych radila, ať se do téhle knížky nepouští, moc jí tam na vás nečeká, jestli vůbec nějaká. Zároveň si myslím, že pokud se vám líbil film a o knižní verzi jste se dozvěděli až potom, i když bych vám přečtení doporučit chtěla, nejsem si jistá, že si ho užijete - děj a i některé důležité detaily jsou totiž hodně pozměněny!

Mé hodnocení této knihy je 9/10! Ačkoliv jsem se setkala s názory, že celá tato série je nudná a nezajímavá, nečtivá a fádní, já na ni nedám dopustit. Je to jedna z mých oblíbených dystopií. 

1 komentář: